ik ben Kitty

Stel uzelf voor of heet anderen welkom.

Moderators: kitty, Bergbaak17

kitty
Gebruiker

ik ben Kitty

Berichtdoor kitty » 13 jul 2016, 22:58

Hallo Allen,

Ik heet Kitty en ik (had) blaaskanker. Van het heftigere soort, zodat mijn blaas en omliggende organen meteen al verwijdert moesten worden. Sindsdien (dec 2012) heb ik een uro-stoma. Ik was toen 49 jaar. Alle controles zijn sindsdien steeds goed!

Van beroep ben ik maatschappelijk werker. Al jaren werk ik met jeugd en hun (pleeg)ouders. In de periode van de diagnose had ik contact met een lotgenoot van leven met blaas- of nierkanker. Dat vond ik zo waardevol, dat ik besloot dit ook te willen bieden aan anderen. Terwijl ik in contact kwam met de vereniging werd mij al gauw gevraagd of ik geen bestuurslid zou willen worden en zodoende werd ik dat ook.

Vorig jaar werd ik gevraagd om vanuit mijn functie als bestuurslid deel te nemen in een breed en overkoepelend project met als thema "betrekken familie en naasten". Dit thema sprak mij erg aan, kijkend naar mijn kinderen en partner, maar ook uit verhalen van lotgenoten, was ik al langer gaan vinden dat naasten van mensen met kanker het ook heel moeilijk hebben en dat aandacht voor deze groep heel belangrijk is. Nou ja, en in het project was ruimte voor het ontwikkelen van een forum voor naasten en daarnaast was vanuit leden ook al vaker de vraag gekomen voor een forum. En zo kwam het dat hier dit forum is ontstaan. Ik ben er heel trots op en hoop dat het een goed lopend forum wordt.

Ik denk dat een forum heel prettig en helpend kan zijn voor mensen met blaas- of nierkanker en natuurlijk hun naasten. Wanneer er maar genoeg mensen zijn die er gebruik van gaan maken, groeit het uit tot een vraagbaak en platvorm waar mensen antwoorden tips en steun kunnen vinden.

Vragen als: Wie herkent dit? Was het bij jullie ook zo? Tips en/of begrip en steun bij: gesprekken met artsen, je relatie, problemen met re-integratie, of gewoon je verhaal doen en steun en begrip vinden. Dit kan allemaal zo helpend en waardevol zijn. Ik weet hoe het is, hoe radeloos en overgeleverd je jezelf kunt voelen en hoe fijn het dan is om contact te hebben met lotgenoten die weten hoe dat is en ook nog vaak helpende adviezen kunnen geven. Ik zou het geweldig vinden als veel mensen zich gaan registreren en zo in hun eigen tijd en naar eigen behoefte deelnemen in dit forum.
Als geest en hand samengaan, ontstaat er kunst. ~Leonardo da Vinci~

Bergbaak17
Gebruiker

Re: ik ben Kitty

Berichtdoor Bergbaak17 » 02 sep 2016, 12:16

Hartelijk dank voor je uitleg.