Blaaskanker, blaasverwijdering, urostoma

Alles over blaaskanker, behandelingen, leven met een neoblaas of stoma, chemo, medicijnen, psycho oncologische zorg.

Moderators: kitty, Bergbaak17

kitty
Gebruiker

Blaaskanker, blaasverwijdering, urostoma

Berichtdoor kitty » 04 aug 2016, 12:17

Ik was 49 toen ik pijn bij het plassen kreeg. Nadat ik verwezen werd naar de uroloog keek hij in mijn blaas en bleek er dus iets in mijn blaas te zitten. Ik kon meekijken toen en vond het een heel oerwoud. Vrij snel daarna kreeg ik onderzoeken, zoals een CT scan, longfoto en bloedonderzoek en natuurlijk de zogenoemde TURT. Nergens geen uitzaaiingen te zien gelukkig. Maar de uitslag van de TURT en het weggenomen tumor weefsel viel erg tegen. Het zat diep en de tumor was van het agressiefste soort. Mijn blaas en wat eromheen lag zou moeten worden verwijdert. Je wereld stort dan echt in. Onbeschrijfelijk gewoon hoe dat voelt. Ik wilde het vooral snel. Eigenlijk wilde ik niet, ik wilde eigenlijk helemaal niets van dit alles, maar ik moest wel. En dus wilde ik het allemaal snel. De gedachte dit allemaal met me te laten doen en dan te ontdekken dat het te laat zou zijn, toch uitzaaiingen… dat zou ik niet kunnen verdragen was mijn stellige overtuiging. Het gebeurde dan ook snel. 3 weken na de TURT, de dag voor Kerst werd ik geopereerd. Ik koos voor een stoma, ik wilde vooral dat alles voorbij was, dat trainen van een neoblaas zag ik niet zitten en een minder zware operatie en minder kans op complicaties telde voor mij zwaar. De operatie ging goed, het bleef wachten op de uitslag van het weggenomen weefsel en herstellen. Het herstel ging opzich goed behalve dat ik pijn bleef houden en moest worden bijgespoten daarvoor. Ik bleek een zeldzame complicatie te hebben. Het slangetje wat normaliter opgerold in mijn nier hoorde te liggen, bleek niet opgerold, maar in een hoek te liggen. Waardoor het door mijn niet stak en urine in de buik lekte. Het duurde even voordat dit ontdekt werd, maar toen het eenmaal gezien was, werd het meteen hersteld en knapte ik ook razendsnel op. Na iets van een week na de operatie kwam de uitslag, alle snijvlakken schoon!!!!